Vælg dit land til kommerciel og lokal information

Inspiration til
effektiv transport

Nyheder, trends og erfaringer med IT og transporter med Vehcos udstyr

Blog

IT-strategi
2018-07-16 09:43

Der kan være flere grunde til, at chaufføren skal vente før lastning eller losning af varer. I en undersøgelse foretaget af Vehco viste det sig, at en af de mest almindelige årsager til ventetid er, at kunden ikke er forberedt på at chaufførens ankomst. Ventetiden kan forekomme ved kø eller at personale, der modtager transporten, ikke er på plads. Nogle gange kan køer opstå, fordi flere køretøjer fra samme firma forsøger at læsse eller losse på samme tid. I disse tilfælde er problemet primært med trafikstyring, der skal sikre, at dette undgås.

...
IT-strategi
2018-07-13 13:30

Digitaliseringen i de seneste år har ændret arbejdsgangen for mange virksomheder inden for transport og logistik. Men udviklingen og implementeringen af nye teknologier på forskellige niveauer. Nogle virksomheder er kommet langt med at integrerede systemer og har et højt niveau af automatisering, mens andre virksomheder stadig er i begyndelsen af deres "digitaliseringsrejse". I transportbranchen gennemgår ordrehåndtering i øjeblikket en digital forandring. I de nordiske lande er udviklingen og implementeringen kommet længere end i resten af Europa. Digitale forsendelses informationer og følgesedler har store fordele i forhold til de tilsvarende fysiske forsendelses info. Den mest oplagte forskel er, at fysiske forsendelses info kan blive gå tabt eller gå i stykker, og samtidig kræver...

IT-strategi, Transport og IT
2018-07-13 11:24

Register ventetid med Geofence (geografiske områder)

Nogle Flådestyrings systemer har en funktion til at oprette virtuelle geografiske områder på et kort. I Vehco systemet kaldes denne funktion Geofence. Denne funktion giver virksomheder mulighed for at oprette og indtegne områder af enhver art på et kort. Når et køretøj udstyret med Vehco kører ind, eller forlader et geofence-område, registreres det i systemet. Når du beslutter dig for områdets størrelse, kan du beregne, hvor lang tid det tager at køretøjet at køre ind i det geografiske område, og hvor lang tid det tager køretøjet at forlade området. Ofte placeres et sådant geografisk område lige omkring kundens indlæsningsområde. Det er klart, at det er vigtigt at kende den...

Transport og IT
2018-07-13 10:17

Det er ofte påpeget, at det første skridt i at løse et problem er at blive opmærksom på, at du har et problem. Dette gælder også unødvendige ventetider for lastning og losning af varer. I en undersøgelse foretaget af Vehco, viste det sig, at 90% af de interviewede transportvirksomheder var klar over, at deres chauffører oplever ventetider, men de havde ikke et godt skøn over omfanget eller hvad disse timer kostede virksomheden. Samtidig viste de interviewede virksomheder stor interesse for at finde måder at registrere og reducere ventetiderne, hvis der kunne findes effektive måder at gøre det på. Flådestyrings systemer kan bruges til at identificere og opsummere ventetider. Vehcos system tilbyder flere funktioner til at gøre dette. Afhængigt af, hvordan virksomheden drives, kan du...

Transport og IT
2018-07-13 09:26

Mange transportvirksomheder oplever at ventetider, er dyre både hvad angår penge og tid. Ventetider forekommer ofte på kundens område, da chaufføren skal vente før lastning eller losning af varerne. Selvom hver ventetid ikke altid udgør lang tid i sg selv, akkumuleres den samlede ventetid, hvilket på sigt koster mange penge. For de fleste transportvirksomheder er det en indirekte omkostning, der er svært at få fuld dækning for, når kunden faktureres. Derfor er dette et oplagt område til at spare tid og penge.
I denne e-bog vil vi forklare, hvordan man effektivt kan måle og reducere unødvendige ventetider, der er almindelige i branchen. Vi vil ikke kun beskrive hvordan telematik og Flådestyrings Systemer kan bruges til at identificere og reducere ventetid, men også sætte fokus på...

IT-strategi
2018-07-10 13:19

Transportvirksomheder er på vej mod endnu mere omfattet digitalisering. Vilkår som Big Data, AI (Artificial Intelligence) og IoT (Internet of Things) bliver mere almindelige i branchen.

Omkring Big Data skal transportvirksomheder lære at udnytte de store mængder data, der kan genereres via FMS. Data der kan bruges til beslutningstagning baseret på virkelige fakta. Virksomheder, der tidligt bliver "data-driven", dvs. baserer deres beslutninger på faktiske data, vil have en stor fordel i forhold til virksomheder, der forvalter virksomheden baseret på mavefornemmelse. Et eksempel kan være at automatisk indsamle data fra kørsler (f.eks. Km-produktion, kørselsadfærd, brændstofforbrug, ventetid, tomme kørsler, ordrestatistik) og generere afvigelsesrapporter, hvor du kan identificere...

IT-strategi
2018-06-29 11:57

Omkostningsreduktion og strømlining er vigtige mål inden for digitalisering. Der er mange områder hvor brug af FMS hurtigt kan give besparelser. Digitaliseret håndtering af transportopgaver og tidsrapportering, kørselsadfærd og overvågning af brændstofforbrug, automatisk download af filer fra fartskriveren og chaufførkortet og brug af beskeder, er almindelige eksempler på områder, hvor effektiviteten med digitalisering kan øges - med besparelser til følge. Brug af realtidsplacering og information fra køretøjer med henblik på at tildele nye opgaver er et andet eksempel på direkte reducerede transportomkostninger. De virksomheder, der forstår de mange muligheder i anvendelse af FMS,  kan hurtig fremvise væsentelige besparelser.

...

IT-strategi
2018-06-19 09:44

Dagens digitale landskab har givet kunden en stadig vigtigere rolle i forhold til sine leverandører. Både virksomhederne og deres kunder er opmærksomme på denne tendens, og det tyder på, at virksomhederne skal arbejde hårdere for at imødekomme kundernes krav. Virksomheder, der bruger et velfungerende FMS, kan derfor bruge systemet til at sikre og øge kundetilfredsheden.

...
IT-strategi
2018-06-18 15:24

Dagens digitale landskab har givet kunden en stadig vigtigere rolle i forhold til sine leverandører. Både virksomhederne og deres kunder er opmærksomme på denne tendens, og det tyder på, at virksomhederne skal arbejde hårdere for at imødekomme kundernes krav. Virksomheder, der bruger et velfungerende FMS, kan derfor bruge systemet til at sikre og øge kundetilfredsheden.

Ved...

IT-strategi
2018-05-31 13:28

En anden trend i Fleet Management er, at flere og flere virksomheder lader deres brugere anvende deres egne enheder (BYOD). En bredere definition af begrebet anvendes af virksomheder, der køber enheder som mobiltelefoner eller tablets, som medarbejderne bruger på arbejdspladsen.

Der er flere grunde til, at BYOD stiger i popularitet. BYOD betyder, at medarbejdere bruger samme eller lignende enheder, som de bruger i fritiden. Dette kan ifølge undersøgelser på området [Kilde: Berg Insight] føre til højere effektivitet, fordi medarbejderne håndterer operativsystemer og hardware mere effektivt, frem for specifikke forretningsløsninger.

 Inden for Fleet Management er der yderligere fordele ved BYOD. Måske er den vigtigste af økonomisk art. Indkøb af faste skærme og...

Sider

Download brochurer, produktblade eller billeder

Indsend en idé

Eller feedback på denne hjemmeside

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.